Екологія

КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1
ІІ варіант

І рівень ( по 0,5 бала за кожну відповідь)

1.     Доповніть речення.
а) Головним об’єктом вивчення екології є        екосистеми як єдині природні комплекси, утворені живими організмами  та середовищем існування
б) Речовина, що утворюється без участі живих організмів, називається абіогенною
в) Вплив живих організмів на газовий склад атмосфери – це газова функція речовини.
г) Літосфера – це  зовнішня тверда оболонка Землі.
д) Сукупність взаємопов’язаних природних компонентнів, що розвиваються як єдине ціле, називається   геосистема(екосистема)
е) Розрізняють  вітрову та водну ерозію грунтів.

ІІ рівень ( по 1 балу за кожне завдання)
У завданнях 2-4 позначте одну правильну відповідь

2.     До абіотичних чинників належать:


А рослини
Б тварини
В вологість
Г гриби


3. Екологічні закономірності функціонування екосистем вивчає:


А аутекологія
Б синекологія
В демекологія
Г геоекологія


4. Складні взаємовідносини людини з природою, що характеризуються невідповідністю розвитку продуктивних сил і виробничих відносин:


А екопроблема
Б екокатастрофа
В екокриза
Г екокатаклізм




ІІІ рівень ( по 1,5 бала за кожне завдання)

5. Установіть відповідність між видом забруднення та забруднюючим чинником:
          Вид

          Джерело
А
4
Б
3
В
1
Г
2
А  Фізичне
Б  Хімічне
В  Біологічне
Г  Природне

1  Мікроорганізми
2  Виверження вулкана
3  Кислотні дощі
4  Підвищення рівня радіоактивного фону
6. Позначте всі правильні твердження.
А  Привнесення невластивих агентів у систему є забрудненням.(Так)
Б  Порушення озонового шару є причиною глобального потепління.(Так)
В  Ноосферу вивчав В.І.Вернадський.(Так)
Г  В екології не застосовують метод спостереження.(Ні, застосовують)
Д  Світовий океан становить ¼ частину поверхні Землі. (Це твердження инеправильне, бо Світовий океан становить71% поверхні Землі)
Е  Тип грунту є пріоритетним абіогенним чинником у здійсненні коло обігу речовин.(Так)

ІУ рівень ( 3 бали)

7. Схарактеризуйте поняття «Відкрита система».             Система, яка постійно обмінюються речовиною і енергією з зовнішнім середовищем. Наприклад, в екосистемі окремого дерева гусінь з'їдає листя продуцента; саму ж гусінь ловлять птахи й відносять у свої гнізда на інші дерева. Отже, речовина з даної екосистеми вилучається й переноситься в іншу.
Розрізняють також екосистеми, здатні або не здатні до саморегуляції. Механізм саморегуляції в екосистемах першого типу здійснюється за принципом негативного зворотного зв'язку. Цей принцип у спрощеному варіанті можна уявити собі у вигляді ланцюга, кожна ланка якого виступає щодо двох сусідніх або хижаком, або жертвою. Якщо з якихось причин зменшується чисельність жертви, то через нестачу їжі з часом зменшується й чисельність хижака. Зниження чисельності хижака відповідно приводить до зменшення тиску на жертву, чисельність якої збільшується. Це знову створює умови для збільшення чисельності хижака. Отже, система «хижак—жертва» саморегулюється, тобто утримується в рівноважному стані. При цьому чисельність жертви й хижака постійно коливається навколо якогось середнього значення. Ці коливання дістали назву «хвиль життя».
Прикладом відкритої системи є біосфера. Людина- відкрита система.Роль людини в навколишньому середовищі…



КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2
І варіант

І рівень ( по 0,5 бала за кожну відповідь)

1.     Доповніть речення.
а) Процес багаторазової участі речовин в явищах циклічного характеру, що відбуваються в оболонках Землі  - біогеохімічний колообіг
б) Кількість хімічних елементів, що містяться в прирості біомаси на одиницю площі, називається  інтенсисність колообігу.
в) Потенційно придатні для використання людиною природні компоненти та властивості середовища називаються  природними ресурсами.
г) Збалансоване розв’язання соціально-економічних задач і проблем навколишнього середовища з метою задоволення потреб сучасного покоління людей без шкоди для майбутніх поколінь називається  сталим розвитком.
д) Різноманітність живих організмів відображає систематика.
е) Переведення геосистем у стани максимально ефективного виконання заданих функцій без небажаних змін протягом невизначено тривалого часу називається оптимізацією геосистем.

ІІ рівень ( по 1 балу за кожне завдання)
У завданнях 2-4 позначте всі правильні відповіді

2.     До невичерпних природних ресурсів належать:


А енергія води
Б мінеральні ресурси
В внутрішнє тепло планети
Г енергія вітру
Д флора
Е фауна
Є водні ресурси
Ж лісові ресурси
З родючі землі
І енергія сонця



3.     До біосферних заповідників національного значення належать:


А Медобори
Б Мис Мар’ян
В Дунайський
Г Розточчя
Д Асканія-Нова
Е Карпатський
Є Єланецький степ
Ж Чорноморський



4.     До агроценозів належать:


А болото
Б діброва
В парк
Г степ
Д лан
Е річка
Є став
Ж лісосмуга




ІІІ рівень ( по 1,5 бала за кожне завдання)

5.     Установіть відповідність між структурою екомережі та її прикладами:

Структура екомережі

         Приклади
А
2,4,7
Б
8
В
1,3,6,5
А  Ключові території
Б  Екокоридор
В  Буфетні зони

1  Пасовище
2  Заказник
3  Ставок
4  Національний парк
5  Урочище
6  Лісосмуга
7  Заповідне урочище
8  Сполучна територія

6. Поясніть наслідки військових дій.
Екологічні__________________________________________________________
____________________________________________________________________

ІУ рівень ( 3 бали)

7. Поясніть відмінності між «утилізацією» та «ліквідацією».
____________________________________________________________________

КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2
ІІ варіант

І рівень ( по 0,5 бала за кожну відповідь)

1.     Доповніть речення.
а) Процес багаторазової участі речовин в явищах циклічного характеру, що відбуваються в оболонках Землі  - біогеохімічний колообіг
б) Кількість хімічних елементів, що містяться в прирості біомаси на одиницю площі, називається  інтенсисність колообігу.
в) Потенційно придатні для використання людиною природні компоненти та властивості середовища називаються  природними ресурсами.
г) Збалансоване розв’язання соціально-економічних задач і проблем навколишнього середовища з метою задоволення потреб сучасного покоління людей без шкоди для майбутніх поколінь називається  сталим розвитком.
д) Різноманітність живих організмів відображає систематика.
е) Переведення геосистем у стани максимально ефективного виконання заданих функцій без небажаних змін протягом невизначено тривалого часу називається оптимізацією геосистем.

ІІ рівень ( по 1 балу за кожне завдання)
У завданнях 2-4 позначте всі правильні відповіді

2.     До невичерпних природних ресурсів належать:


А енергія води
Б мінеральні ресурси
В внутрішнє тепло планети
Г енергія вітру
Д флора
Е фауна
Є водні ресурси
Ж лісові ресурси
З родючі землі
І енергія сонця



3.     До біосферних заповідників національного значення належать:


А Медобори
Б Мис Мар’ян
В Дунайський
Г Розточчя
Д Асканія-Нова
Е Карпатський
Є Єланецький степ
Ж Чорноморський



4.     До агроценозів належать:


А болото
Б діброва
В парк
Г степ
Д лан
Е річка
Є став
Ж лісосмуга




ІІІ рівень ( по 1,5 бала за кожне завдання)

5.     Установіть відповідність між структурою екомережі та її прикладами:

Структура екомережі

         Приклади
А
2,4,7
Б
8
В
1,3,6,5
А  Ключові території
Б  Екокоридор
В  Буфетні зони

1  Пасовище
2  Заказник
3  Ставок
4  Національний парк
5  Урочище
6  Лісосмуга
7  Заповідне урочище
8  Сполучна територія

6. Поясніть наслідки військових дій.
Екологічні__________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Соціальні____________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Економічні__________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІУ рівень ( 3 бали)

7. Поясніть відмінності між «утилізацією» та «ліквідацією».
____________________________________________________________________

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Від подорожі Україною до втілення нових ідей

Про мене