Екологія
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1
ІІ варіант
І
рівень ( по 0,5 бала за кожну відповідь)
1. Доповніть речення.
а) Головним об’єктом
вивчення екології є екосистеми як єдині природні комплекси,
утворені живими організмами та
середовищем існування
б) Речовина, що утворюється
без участі живих організмів, називається абіогенною
в) Вплив живих
організмів на газовий склад атмосфери – це газова
функція речовини.
г) Літосфера – це зовнішня
тверда оболонка Землі.
д) Сукупність
взаємопов’язаних природних компонентнів, що розвиваються як єдине ціле,
називається геосистема(екосистема)
е) Розрізняють вітрову
та водну ерозію грунтів.
ІІ
рівень ( по 1 балу за кожне завдання)
У
завданнях 2-4 позначте одну правильну відповідь
2. До абіотичних чинників належать:
□ А рослини
□ Б тварини
□ В вологість
□ Г гриби
3. Екологічні закономірності функціонування
екосистем вивчає:
□ А аутекологія
□ Б синекологія
□ В демекологія
□ Г геоекологія
4. Складні взаємовідносини людини з природою, що
характеризуються невідповідністю розвитку продуктивних сил і виробничих
відносин:
□ А екопроблема
□ Б екокатастрофа
□ В екокриза
□ Г екокатаклізм
ІІІ
рівень ( по 1,5 бала за кожне завдання)
5. Установіть відповідність між видом забруднення
та забруднюючим чинником:
Вид
|
Джерело
|
|
||||||||
А Фізичне
Б Хімічне
В Біологічне
Г Природне
|
1 Мікроорганізми
2 Виверження вулкана
3 Кислотні дощі
4 Підвищення рівня радіоактивного
фону
|
6. Позначте всі правильні твердження.
□ А Привнесення невластивих агентів у
систему є забрудненням.(Так)
□ Б Порушення озонового шару є причиною
глобального потепління.(Так)
□ В Ноосферу вивчав В.І.Вернадський.(Так)
□ Г В екології не застосовують метод
спостереження.(Ні, застосовують)
□ Д Світовий океан становить ¼ частину поверхні Землі. (Це твердження инеправильне, бо Світовий океан становить71% поверхні
Землі)
□ Е Тип грунту є пріоритетним
абіогенним чинником у здійсненні коло обігу речовин.(Так)
ІУ
рівень ( 3 бали)
7. Схарактеризуйте поняття «Відкрита система». Система,
яка постійно обмінюються речовиною і енергією з зовнішнім середовищем. Наприклад,
в екосистемі окремого дерева гусінь з'їдає листя продуцента; саму ж гусінь
ловлять птахи й відносять у свої гнізда на інші дерева. Отже, речовина з даної
екосистеми вилучається й переноситься в іншу.
Розрізняють також екосистеми, здатні або не здатні до
саморегуляції. Механізм саморегуляції в екосистемах першого типу здійснюється
за принципом негативного зворотного зв'язку. Цей принцип у спрощеному варіанті
можна уявити собі у вигляді ланцюга, кожна ланка якого виступає щодо двох
сусідніх або хижаком, або жертвою. Якщо з якихось причин зменшується
чисельність жертви, то через нестачу їжі з часом зменшується й чисельність
хижака. Зниження чисельності хижака відповідно приводить до зменшення тиску на
жертву, чисельність якої збільшується. Це знову створює умови для збільшення
чисельності хижака. Отже, система «хижак—жертва» саморегулюється, тобто
утримується в рівноважному стані. При цьому чисельність жертви й хижака
постійно коливається навколо якогось середнього значення. Ці коливання дістали
назву «хвиль життя».
Прикладом відкритої
системи є біосфера. Людина- відкрита система.Роль людини в навколишньому
середовищі…
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2
І варіант
І
рівень ( по 0,5 бала за кожну відповідь)
1. Доповніть речення.
а) Процес багаторазової
участі речовин в явищах циклічного характеру, що відбуваються в оболонках Землі
- біогеохімічний
колообіг
б) Кількість хімічних
елементів, що містяться в прирості біомаси на одиницю площі, називається інтенсисність колообігу.
в) Потенційно придатні
для використання людиною природні компоненти та властивості середовища
називаються природними ресурсами.
г) Збалансоване
розв’язання соціально-економічних задач і проблем навколишнього середовища з
метою задоволення потреб сучасного покоління людей без шкоди для майбутніх
поколінь називається сталим розвитком.
д) Різноманітність живих
організмів відображає систематика.
е) Переведення геосистем
у стани максимально ефективного виконання заданих функцій без небажаних змін
протягом невизначено тривалого часу називається оптимізацією геосистем.
ІІ
рівень ( по 1 балу за кожне завдання)
У
завданнях 2-4 позначте всі правильні відповіді
2. До невичерпних природних ресурсів належать:
□ А енергія води
□ Б мінеральні ресурси
□ В внутрішнє тепло планети
□ Г енергія вітру
□ Д флора
□ Е фауна
□ Є водні ресурси
□ Ж лісові ресурси
□ З родючі землі
□ І енергія сонця
3. До біосферних заповідників
національного значення належать:
□ А Медобори
□ Б Мис Мар’ян
□ В Дунайський
□ Г Розточчя
□ Д Асканія-Нова
□ Е Карпатський
□ Є Єланецький степ
□ Ж Чорноморський
4. До агроценозів належать:
□ А болото
□ Б діброва
□ В парк
□ Г степ
□ Д лан
□ Е річка
□ Є став
□ Ж лісосмуга
ІІІ
рівень ( по 1,5 бала за кожне завдання)
5. Установіть відповідність між структурою екомережі та її прикладами:
Структура
екомережі
|
Приклади
|
|
||||||
А Ключові території
Б Екокоридор
В Буфетні зони
|
1 Пасовище
2 Заказник
3 Ставок
4 Національний парк
5 Урочище
6 Лісосмуга
7 Заповідне урочище
8 Сполучна територія
|
6. Поясніть наслідки військових дій.
Екологічні__________________________________________________________
____________________________________________________________________
ІУ
рівень ( 3 бали)
7. Поясніть відмінності між «утилізацією» та
«ліквідацією».
____________________________________________________________________
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2
ІІ варіант
І
рівень ( по 0,5 бала за кожну відповідь)
1. Доповніть речення.
а) Процес багаторазової
участі речовин в явищах циклічного характеру, що відбуваються в оболонках Землі
- біогеохімічний
колообіг
б) Кількість хімічних
елементів, що містяться в прирості біомаси на одиницю площі, називається інтенсисність колообігу.
в) Потенційно придатні
для використання людиною природні компоненти та властивості середовища
називаються природними ресурсами.
г) Збалансоване
розв’язання соціально-економічних задач і проблем навколишнього середовища з
метою задоволення потреб сучасного покоління людей без шкоди для майбутніх
поколінь називається сталим розвитком.
д) Різноманітність живих
організмів відображає систематика.
е) Переведення геосистем
у стани максимально ефективного виконання заданих функцій без небажаних змін
протягом невизначено тривалого часу називається оптимізацією геосистем.
ІІ
рівень ( по 1 балу за кожне завдання)
У
завданнях 2-4 позначте всі правильні відповіді
2. До невичерпних природних ресурсів належать:
□ А енергія води
□ Б мінеральні ресурси
□ В внутрішнє тепло планети
□ Г енергія вітру
□ Д флора
□ Е фауна
□ Є водні ресурси
□ Ж лісові ресурси
□ З родючі землі
□ І енергія сонця
3. До біосферних заповідників
національного значення належать:
□ А Медобори
□ Б Мис Мар’ян
□ В Дунайський
□ Г Розточчя
□ Д Асканія-Нова
□ Е Карпатський
□ Є Єланецький степ
□ Ж Чорноморський
4. До агроценозів належать:
□ А болото
□ Б діброва
□ В парк
□ Г степ
□ Д лан
□ Е річка
□ Є став
□ Ж лісосмуга
ІІІ
рівень ( по 1,5 бала за кожне завдання)
5. Установіть відповідність між структурою екомережі та її прикладами:
Структура
екомережі
|
Приклади
|
|
||||||
А Ключові території
Б Екокоридор
В Буфетні зони
|
1 Пасовище
2 Заказник
3 Ставок
4 Національний парк
5 Урочище
6 Лісосмуга
7 Заповідне урочище
8 Сполучна територія
|
6. Поясніть наслідки військових дій.
Екологічні__________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Соціальні____________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Економічні__________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІУ
рівень ( 3 бали)
7. Поясніть відмінності між «утилізацією» та
«ліквідацією».
____________________________________________________________________
Коментарі
Дописати коментар